Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Mahabbah Aidilfitri BIC

Alhamdulillah, walaupun Syawal telah berlalu, namun BIC berjaya juga mengadakan Sambutan Aidilfitri untuk kenalan dan NGO yang banyak membantu BIC di dalam menjalankan gerakerja dakwah. Majlis yang bermula sekitar jam 9.30 pagi telah berjaya menghimpunkan hampir 200 orang yang terdiri daripada aktivis-aktivis dakwah Bintulu, NGO dan masyarakat sekitar Kidurong serta para jamaah Masjid Hidayah dan Assyakirin.

Banyak bantuan dan sumbangan daripada rakan-rakan NGO seperti Lembaga Pelabuhan Bintulu, JKI BPSB, JASA ABF, JKI MLNG, JK Masjid Hidayah, JK Masjid Assyakirin, kakitangan awam, MACMA, ITB, Madrasah al-Quran, UPMKB, JIM dan pelbagai lagi agensi yang tidak dapat disebutkan di sini.

Namun demikian gerakerja yang mantap dan pantas mampu menjadikan kerja yang kemas dan terurus. Program ini dikendalikan bersama dengan kerjasama AMAL Bintulu dan NISA'. Aktiviti program diisi dengan ucapan Tuan Haji Abu Bakar Drahim selaku penasihat BIC dan penyampaian cenderamata dari pihak penganjur kepada tetamu-tetamu jemputan. Program secara rasmi berakhir pada jam 12 tengahari.

Sesungguhnya, apa yang dihajati di dalam penganjuran program ini telah tercapai iaitu " Mantapkan Ukhuwah, Sebarkan Dakwah ". Tahniah kepada pengarah program Ustazah Hasanah Saripuddin ". Insyaallah, tahun depan kita akan anjurkan lagi.


sewaktu persiapan tempat, sehari sebelum program 


Kehadiran para tetamu, memeriahkan lagi majlis


Ucapan wakil BIC, Tuan Haji Abu Bakar


Tetamu vip sedang menikmati jamuan yang disediakan


Pengerak utama program dimonopoli oleh muslimat, tahniah !

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP