Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Penyerahan sumbangan untuk pembinaan Surau Ulu Kota, Pakan

Penyerahan sumbangan daripada Tuan Haji Yaacop kepada 
Ustaz Abd Halim, Timbalan Pengerusi AMAL Sarawak

1 April, Bintulu – Jawatankuasa Pembelaan Saudara Kita dengan kerjasama Persatuan Warga Hidayah dan Bintulu Iqra’ Center telah mengadakan majlis penyerahan cek sumbangan untuk Tabung Pembinaan Surau Ulu Kota, Pakan. Program tersebut dimulai dengan sesi penerangan dan makluman berkenaan perkembangan pembinaan Surau Ulu Kota yang disampaikan oleh pengerusi JK Pembelaan Saudara Kita iaitu Ustaz Ibrahim. Seterusnya program tersebut diteruskan lagi dengan tayangan montaj mengenai kronologi pembinaan Surau Ulu Kota serta kehidupan masyarakat di sana. Acara kemuncak program tersebut ialah penyerahan sumbangan oleh jawatankuasa yang diserahkan oleh Tuan Haji Yaacop Bin Juned Timbalan Pengerusi Masjid Darul Hidayah kepada Ustaz Abd Halim Abd Kadir selaku Timbalan Pengerusi Yayasan Amal Sarawak. 
 
Pihak jawatankuasa mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua penderma dan penyumbang yang telah sudi menyumbang untuk membantu projek pembinaan Surau Ulu Kota. Pihak jawatankuasa juga ingin memaklumkan kepada orang ramai jumlah kutipan yang berjaya disumbangkan oleh orang ramai ialah sebanyak RM 53, 036.71. Dengan itu jawatankuasa ini memutuskan untuk menutup akuan ini kerana telah mencapai sasaran yang telah ditetapkan. Sekali lagi saya mewakili Jawatankuasa Pembelaan Saudara Kita Ulu Kota mengucapkan ‘ jazakumullah khu khairan khathira ’ atas sumbangan dan keprihatinan masyarakat Islam kepada saudara kita di Ulu Kota, Pakan Sarikei.

sebahagian jamaah Masjid Darul Hidayah 

Firman Alllah : 
Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh butir, pada tiap-tiap butir seratus biji. Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (kurnia-Nya) lagi Maha Mengetahui.  ( Surah al-Baqarah : 261 )

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP