Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Ingatan kepada semua guru-guru " Selamat Hari Guru "


Dedikasi untuk guru Ku

Kini anak didikmu juga telah menjadi guru

Saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan ' Selamat Hari Guru ' kepada semua guru-guru yang telah mengajar saya sehingga saya berada pada kedudukan ini. Tanpa mereka siapalah saya pada hari ini. Berikut adalah senarai sekolah yang pernah saya belajar :
  1. SK Sungai Sireh Tg Karang ( 1983 - 1988 )
  2. SR Agama Sungai Sireh ( 1986 - 1988 )
  3. SAM Seri Desa Tg Karang ( 1989 - 1994)
  4. Kolej Islam Sultan Alam Shah ( 1995 - 1996 )
  5. Universiti Malaya ( 1998 - 2002 )
  6. Institut Perguruan Sarawak Miri ( 2005-2006 )
Terima kasih kepada semua guru-guruku, di atas tunjuk ajar dan didikan kalian, akhirnya kini saya juga bergelar guru.  Setakat saya menulis ini, sudah masuk tahun ke 6 bergelar guru, murid-murid yang pernah belajar dengan ku sudah melebihi 300 orang. Alhamdulillah. Semoga akan terus istiqamah mengajar anak-anak dengan tekun dan ikhlas, kerana selepas kematian, hanya ilmu yang bermanfaat yang diajar kepada anak-anak sebagai penyambung amalan di alam kubur. Semoga Allah mengurniakan niat yang ikhlas bagi ku.

Di doakan juga kepada semua guru-guruku agar beroleh kesihatan yang berpanjangan, dan sekiranya sudah menamatkan perkhidmatan pendidikan semoga terus bahagia bersama keluarga. Kepada guru-guruku yang telah kembali menemui Allah, saya doakan agar tenang berada di sana, dan semoga Allah mengurniakan keampunan dan keredhaan di atas usaha mendidik dan menyampaikan ilmu pengetahuan kepada anak-anak.

Semoga semua guru yang sedang bergelar guru, terus ISTIQAMAH menyampai ilmu pengetahuan kepada anak-anak dengan bersungguh-sungguh dan ikhlas. 

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP