Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Cerita cuti di kampung

Posting ini telah lama disimpan di dalam draf. Belum sempat di 'edit' untuk publish. Masalahnya ialah kurang bersemangat untuk posting cerita kerana masalah kelembapan Celcom Broadband. Kadang - kadang hilang mood untuk update blog. Sekarang kat rumah masih menggunakan Stremyx Telekom. Ingat hari tu nak potong, nak guna broadband aja, tapi bila slow sangat, tak jadi nak tukar, bagi orang aja broadband tu, suruh dia bayar bulanannya, kerana masih terikat dengan kontrak.

Ini adalah catatan cerita kami semasa cuti. Baca la.. 

Dah lama blog kami ini tidak dikemaskinikan. Ketika berita ini ditulis, kami sekeluarga sedang menghabiskan cuti persekolahan di Parit Raja, Johor. Sebenarnya di sini baru berlangsung majlis perkahwinan Andak Ierfan yang telah bertemu jodoh dengan pasangannya, orang Muar. Tahniah kepada mereka berdua, semoga Allah memberikan barakah di atas perkahwinan, dan doa kami agar ianya berkekalan sehingga ke akhir hayat.

Sewaktu majlis ini diadakan, sebilangan adik beradik berkumpul, maklumlah adik beradik Ummu Ierfan ramai sangat iaitu 12 orang. Yang tak ada hanya 2 orang sahaja iaitu anak yang ke -3 ( Mohd Kamal & isteri )yang sedang mengerjakan ibadah haji ( dijangka akan balik pada 29 Disember 2009 ), manakala abang seorang lagi ada tugasan di Sandakan. Jadi yang terkumpul hanya 10 orang. ramai tu, campur menantu, cucu-cucu sampai tak terkira berapa ntah bilangannya. Kami hanya balik setahun sekali, jadi masa inilah Ierfan berkenalan dengan pak cik dan makcik serta sepupu sepapat.

Apa pun pengalaman bersama masyarakat Kampung Talang Bunut, Parit Raja dan adik beradik memang pengalaman paling manis buat Ierfan.


sewaktu persiapan untuk menghantar pengantin ke Muar

 
waktu makan kenduri di rumah pengantin perempuan


pasangan istimewa " Pak Andak "


 ni anak buah semua ni, baru sebahagian. ada lg yg tak masuk


Ini cuma sebahagian keluarga Ummu Ierfan

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP