Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Kebakaran di Kidurong

13 Januari, Kidurong Bintulu - Sekurang-kurangnya 8 buah rumah hangus di dalam kebakaran yang melibatkan sederet rumah di LNG Housing Jalan Awang Dulla, sebaris dengan BIC. Kejadian yang berlaku sekitar jam 2 petang semalam mengakibatkan mereka yang ditimpa musibah kehilangan tempat tinggal.

Punca kejadian masih di dalam siasatan. Ada banyak versi cerita, tapi tak perlu untuk didedahkan di sini, takut maklumat salah. Apa pun kami sekeluarga tumpang kasihan dan sedih bila melihat kesusahan dan kesengsaraan yang menimpa mereka, akibat kecuaian setengah pihak sehingga menyusahkan orang lain juga.

Nasihat kami kepada semua penghuni rumah agar lebih berhati-hati dan berwaspada. Rumah yang kita duduk ini sekurang-kurangnya sudah 30 tahun usianya.

Lihat gambar-gambar yang sempat di 'snap' ketika di dalam perjalanan balik dari sekolah.


sempat juga saya snap photo semalam
pandangan dari atas


Ketika saya sampai api baru sahaja dapat dipadamkan


pandangan dari hadapan rumah yang ditimpa musibah 



pihak bomba berusaha memastikan api dapat dipadamkan




pandangan dari tepi, mujur tak ada orang yang cedera

Takziah dari kami sekeluarga, ingatlah semua yang kita ada, adalah empunya ALLAH jua.

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP