Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Raya lagi.

Di Bintulu ni, raya sangat meriah, pendek kata, sehingga sebulan mereka akan merayakannya . Jangan pelik sewaktu beraya di sini, mereka beraya dengan berpakaian melayu lengkap. Bukan sehari bahkan berhari-hari. Sebab itu di sini, pakaian hari raya untuk lelaki, berpasang-pasang baju melayu lengkap. Kalau beraya sebelah malam pula, selagi ada lampu di luar, masih boleh beraya lagi, walaupun malam telah larut. Tentang hidangan pula, biasanya kek lapis dan air gas jarang mereka tinggalkan. kalau tak ada hidangan seperti itu, amat kurang 'umpp' nya hidangan mereka. Sebab itu saya katakan raya di sini sangat meriah.Tahun ini kali ke 3 saya beraya di Sarawak.

Rumah kami masih dikunjungi oleh tetamu lagi. Alhamdulillah, mudah-mudahan berkat dengan kehadiran tetamu ziarah. Selain itu kami juga banyak menerima jemputan rumah terbuka. Syukur atas nikmat dari Ilahi. Pagi tadi pelajar-pelajar datang untuk berhari raya di rumah kami. Menu kami, seperti biasa soto, pulut dan ada sedikit mee jawa. Yang masih belum berkesempatan untuk datang amat dialu-alukan untuk datang ke rumah kami. Kami sedia menanti kedatangan anda. Insyaallah.

Gambar-gambar yang sempat di snap untuk simpanan peribadi yang menjadi tatapan umum. Blog ini sebagai dairi terbuka yang boleh di access oleh sesiapa sahaja. Silakan...


sebahagian pelajar yang beraya di rumah kami




suasana sangat meriah dengan kehadiran mereka


sewaktu pelajar-pelajar pulang, bersalam-salaman dengan Ustazah


Cikgu Let dan keluarga juga turut hadir ke rumah kami 


kenangan dengan Haji Wan Yusof dan keluarga 
( jiran sebelah rumah )

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP