Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Ziarah Raya ke Miri

Kesempatan cuti seminggu ini, kami berkunjung ke Miri untuk ziarah sahabat-sahabat yang tidak pulang berhari raya di kampung. Jarak KM dari Bintulu ke Miri ialah lebih kurang 210 km. Kami bertolak pada jam 10 pagi dan tiba di destinasi pertama pada jam 1 petang. kelajuan kereta kami terpaksa dikawal kerana faktor tayar yang tidak mengizinkan untuk kami bergerak laju. Tak perasan pula tayar kereta kami yang telah expired yang patut diganti. Alhamdulillah, dengan izin Allah perjalanan kami selamat pergi dan selamat balik.

Di Miri kami telah berhari raya di rumah Cikgu Fendi di Pulau Melayu. Cikgu Latipah di Kampung Luak, Saudara Mohammad dan Ustaz Azatul Ridzuan di IKBN Miri. Malam ini kami menginap di rumah Ustaz Azreel, sahabat satu kelas ketika belajar di IPS. Malam itu kami dibawa oleh Ustaz Azreel ke rumah Dr. Abdullah untuk beraya. Alhamdulillah, bertambah juga kenalan kami.

Keesokkan harinya, kami pulang ke Bintulu. dalam perjalanan pulang, kami singgah bersolat Jumaat di Masjid Niah, masjid yang baru dirasmikan. Selepas solat, kami ziarah seorang kenalan di Kampung Muhibbah, Niah. Sempat juga kami membeli durian dan mengambil buah rambutan.

Alhamdulillah, kami telah selamat sampai ke Bintulu pada pukul 4.30 petang.

Kenangan gambar yang dirakam sepanjang ziarah kami ke Miri.

makanan raya special! pulut dalam periuk kera


Ziarah ke rumah keluarga Cikgu Fendi bersama Ust Syawal


Sempat juga beraya ke rumah Ustaz Azatul Ridzuan 


Ierfan nak bawa balik adik ni umi !


Kami menginap di rumah Ustaz Azreel di Permyjaya


Solat Jumaat di Niah, masjid yang baru dirasmikan
kos pembinaan mencecah RM 2 juta


Durian kat niah ni memang sedap. 

 
bukan setakat durian sahaja kami ambil, rambutan pun ambil sekali


Tengok tayar kereta kami, dah nampak benang, 
tapi sampai juga 400 km perjalanan, 
alhamdulillah selamat pergi dan balik. 

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP