Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Menunggu hadirnya " MTQ " Peringkat Bahagian Bintulu

 Seorang murid sedang memperdengarkan bacaannya. Tahniah

Walaupun ditengah kekurangan peruntukan yang sepatutnya disalurkan oleh pihak KPM untuk melaksanakan MTQ, namun diperingkat Unit Pendidikan Islam Bintulu tetap juga akan mengadakan program tersebut. Ketika ini pihak JK sedang bertungkus lumus untuk memastikan program tersebut dapat dijalankan dengan jayanya. Pada tahun ini MTQ akan dijalankan di SK Agama Bintulu. Manakala ketua jemaah hakim telah diamanahkan kepada Ustaz Mohamad Fuad Bin Jaafar, dari SK Tanjung Batu. Tahniah kepada beliau, moga mampu mengalas amanah ini. Kepada rakan-rakan lain yang terpilih untuk menjadi hakim, mudah-mudahan akan dipermudahkan oleh Allah.

Program MTQ tersebut akan diadakan pada 6 April 2010 bersamaan 21 Rabiul Akhir. Kepada semua peserta dan guru-guru yang terlibat berusahalah untuk melatih anak-anak didik kita supaya bersungguh-sungguh menjiwai pertandingan yang akan diadakan.

Bagi dari saya sendiri, perlu diadakan program yang sedemikian, memandangkan murid perlu terbuka minda untuk bersungguh-sungguh di dalam setiap pertandingan yang diadakan untuk menjadikan mereka lebih berilmu dan berani. Mudah-mudahan mereka bukan sahaja berjaya di dalam kurikulum, malahan juga di dalam ko-kurikulum. Insyaallah. Bagi sahabat-sahabat yang masih belum mendapatkan format atau tajuk-tajuk MTQ boleh download dari sini. Sila download sini.

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP