Sinar HarianBerita  Harian OnlineUtusan  OnlineHarakahSabahdailyThe Star  MelayuSuara  KontemporariHarian  Metro Online SabahkiniBernama  NewsNst OnlineMalay Mail The StarSinar   HarianAljazeera EnglishThemalaysianinsider Republika OnlineTranungkite

http://www.stormreaders.net/abuierfan

Ustaz Nor Amin

Rilek seketika

Alhamdulillah, cuti sekolah akan berakhir. Yang pulang ke kampung akan datang semula ke Bintulu. Selamat Datai ke Bintulu semula! Kita mulakan kerja balik. 

Cuti sekolah ini digunakan oleh Abu Ierfan dengan membuat kerja-kerja pentadbiran yang tertangguh yang sepatutnya telah disiapkan awal. Alhamdulillah, banyak juga dapat disiapkan, untung tak pergi ke mana-mana, kalau tidak makin banyak kerja yang tak siap. Apa kerja tu? ye la JAKSA, QTC,  Surau Ulu Kota, Kebajikan AMAL dan membaca buku. Bermula kerja jam 7 sehingga Zohor pun tak sudah-sudah buat kerja. Rehat solat dan sambung lagi sampai malam.

Apa tidaknya, banyak tugasan yang diamanahkan dan dipertanggungjawabkan yang perlu dilaksanakan dan dibuat. Alhamdulillah, dapat juga menyiapkannya.

Ada satu hari tu, kami sekeluarga bersantai seketika di Jepak, rumah Ustaz Ubai, tanggap ikan dan bakar. ada la 4 / 5 keluarga yang turut serta termasuk Ustaz Jaafar Belal dai Kuching, yang kebetulan nak balik Miri. Best juga, asyik mnegadap lap top sahaja. Sekali sekala kena rilek2 juga. Tengok gambar di bawah semasa aktiviti santai -santai.

Banyaknya ikan...

Tengok ni..apa yang saya dapat. Ust Ubai perhatikan aja. 
Dalam hati, hbs ikan aku tu 

 Tgk siapa yang tangkap. Along...raja ikan

 Ummi Ierfan pun dapat ikan juga..tahniah

 Ust Nasir turut membantu 

Bakor pun sodap..Ust Ubai..tak kan tgk ajer..kira pemantauan la tu.. 

Dah kenyang..tiba masa nak balik. Sebelum tu bergambar dulu..belakang tu kandang kambing..
Terima kasih Ust Ubai..nak bawak balik tak boleh..

0 comments:

Post a Comment

Pelayaran Kehidupan

© 2009 Pelayaran Kehidupan. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan Pelayaran Kehidupan melainkan dinyatakan sebaliknya. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelayaran Kehidupan adalah hak milik mutlak empunya. Salinan dari artikel yang dikeluarkan perlu mendapat kebenaran dari admin Pelayaran Kehidupan.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP